www.demosthenes.nl forum index www.demosthenes.nl
Welkom op het Discussie-forum van Demosthenes
Kijk op de website bij contacten-forum voor de richtlijnen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

McGuire Programma [video]

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.demosthenes.nl forum index -> Therapie - Ervaringen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
ET
Forum crack

BerichtGeplaatst: 31/01/2010, 11:20    Onderwerp: McGuire Programma [video] Reageer met quote

McGuire stotter programma iets voor jou? Video 26:51

Het McGuire Programma is... (lees meer)

Update:
Informatieavond Mc Guire programma.
18 februari 20:00u Grote Markt 1 Zwolle. Zie hier>>

Laatst aangepast door ET op 01/02/2010, 0:39, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Kristof
Newbie

BerichtGeplaatst: 31/01/2010, 12:32    Onderwerp: Reageer met quote

Hangt ervan af met welk resultaat je tevreden bent.. Confused
Je moet op je ademhaling letten waardoor je spreken zeer raar overkomt + je blijft nog steeds regelmatig stotteren.
Als ik nu gewoon stotter of ik pas die McGuire techniek toe, de mensen zullen nog steeds raar opkijken als ik praat. Voor mij persoonlijk totaal niet het proberen waard. Ik weet natuurlijk wel niet hoe ernstig het stotteren van die mensen vooraf was..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Chris80
forum bewoner

BerichtGeplaatst: 31/01/2010, 20:28    Onderwerp: Reageer met quote

Maar het doel van praten is toch niet of mensen er wel of niet raar van opkijken? Volgens mij is het doel van praten in de eerste plaats een boodschap overbrengen en ik denk dat dat in principe makkelijker gaat als je op deze manier praat. Ondanks dat ik dit niet de mooiste vorm van praten vind kost het voor de luisteraar veel minder energie om het te volgen dan happeringen, herhalingen, blokkades, onnodige eh's en dergelijke. Bovendien zijn ze veel rustiger lijkt me, waardoor de non-verbale communicatie ook een stuk beter overkomt. Aan de andere kant is het ook wel een beetje vermoeiend om naar te luisteren en mist de spontaniteit. Persoonlijk denk ik ook niet dat ik hier voor zou gaan omdat ik denk dat er opties zijn die ik meer de moeite waard vind, maar dat het raar klinkt zou in principe niets uit moeten maken.
Naar boven
Adrie & Miep
forum bewoner

BerichtGeplaatst: 01/02/2010, 0:19    Onderwerp: Reageer met quote

Kristof schreef:
...Als ik nu gewoon stotter of ik pas die McGuire techniek toe, de mensen zullen nog steeds raar opkijken als ik praat...

Dat maakt wel uit. Een mechanisme dat het stotteren in stand houdt wordt namelijk effectief bestreden door het toepassen van zo'n techniek!

Deze spreektechniek is niet geheel onopvallend, maar is aanzienlijk plezieriger om naar te luisteren dan het gestotter én is zowel voor degene die stottert als de gesprekspartner herkenbaar als iets bijzonders.
Dit bijzondere is noodzakelijk voor je vooruitgang. Als je een spreektechniek gebruikt waarmee je onopvallend vloeiend kan spreken, dan geef je weer toe aan aan je behoefte om je stotteren te verbergen! Als je blijft doen wat je altijd gedaan hebt, belemmer je je vooruitgang.

Stotteren is een verschijnsel dat ontstaat als je probeert om het te vermijden. Als je durft te stotteren merk je dat het spreken beter gaat en dat je minder spanning opbouwt. Als je jezelf als een mens die stottert presenteert vergemakkelijk dat je relaties met de mensen om je heen.

Laat de mensen door je manier van spreken merken dat je vastberaden aan je stotterprobleem werkt, daardoor treedt ontspanning in en ontneem je jezelf de valkuil door je stotteren te willen verbergen.
Gebruik maken van zo'n opvallende techniek geeft je tevens een mogelijkheid om met anderen over je stotteren te praten. Zie ook hier>>
Vaster bezoeker

BerichtGeplaatst: 22/03/2010, 1:00    Onderwerp: Reageer met quote

Kristof schreef:
Je moet op je ademhaling letten waardoor je spreken zeer raar overkomt + je blijft nog steeds regelmatig stotteren.

Toch nog even een reactie. Ik heb de cursus net gedaan. De stotters die je hoort bij deze mannen zijn gecontroleerde stotters, die ze bewust maken. Het zijn geen ongecontroleerde stotters, stotters die je ineens overvallen en waar je niets tegen kunt doen.
De bewuste stotters worden gemaakt om eraan te wennen hoe je gemakkelijk uit een stotter kunt komen, zodat je, als je echt stottert, direct weet wat je moet doen. Deze stotters zijn niet uitputtend, zorgen niet voor ademnood zoals ongecontroleerde stoters wel doen. Het is duizend keer makkelijker om zo te stotteren dan ongecontroleerd, dus je voelt je veel beter.
En ik heb 100 vreemden moeten aanspreken op straat, waarbij ik deze technieken toepaste, en NIEMAND die raar reageerde.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Mike
Vaster bezoeker

BerichtGeplaatst: 22/03/2010, 19:51    Onderwerp: Reageer met quote

Luzy schreef:
Kristof schreef:

Toch nog even een reactie. Ik heb de cursus net gedaan. De stotters die je hoort bij deze mannen zijn gecontroleerde stotters, die ze bewust maken. Het zijn geen ongecontroleerde stotters, stotters die je ineens overvallen en waar je niets tegen kunt doen.
De bewuste stotters worden gemaakt om eraan te wennen hoe je gemakkelijk uit een stotter kunt komen, zodat je, als je echt stottert, direct weet wat je moet doen. Deze stotters zijn niet uitputtend, zorgen niet voor ademnood zoals ongecontroleerde stoters wel doen. Het is duizend keer makkelijker om zo te stotteren dan ongecontroleerd, dus je voelt je veel beter.
En ik heb 100 vreemden moeten aanspreken op straat, waarbij ik deze technieken toepaste, en NIEMAND die raar reageerde.

Dit kan ik alleen maar onderstrepen. (Ik ben trouwens Mike van de McGuire course Marloes Wink)
Naar boven
ET
Forum crack

BerichtGeplaatst: 01/09/2010, 10:28    Onderwerp: 'Je krijgt het gevoel dat je niet helemaal normaal bent' Reageer met quote

'Je krijgt het gevoel dat je niet helemaal normaal bent'

Dave Mannaert (32) is een zogenoemd herstellend stotteraar.De Bredanaar heeft al drie maal deelgenomen aan het McGuire programma en krijgt het stotteren steeds beter onder controle ... lees verder >>

De McGuire-methode is een intensieve stottercursus waarbij herstellend stotteraars stotteraars beter leren spreken. Lees verder >>
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.demosthenes.nl forum index -> Therapie - Ervaringen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: